Tot slot; de wist je datjes!

17 oktober 2012 - Bangkok, Thailand

Omdat ik volgende week dinsdag vertrek naar het mooie Australië dacht ik eraan om mijn oude vertrouwde reisblog maar weer eens uit het stof te trekken.

Tot mijn verbazing zag ik nog een ongepubliceerd reisverhaal staan, dat als back-up was opgeslagen.

Het is te leuk om jullie te onthouden en daarom alsnog de wist-je-datjes van de reis naar Thailand en Cambodja! @Jolijn; wat hebben we het mooi gehad!

Here we go....

Wist je dat:

• Jo op haar eerste dag in Thailand 1 miljoen Thai Bath wilde pinnen = € 11000,-!! Even die koers opzoeken is niet verkeerd :).
  • Wij fan zijn geworden van de Thaise Reggea band Job2Do. "Dodododumdadum....!"
  • Buckets niet goed voor je zijn
  • Katten afkoelen in de koelkast op Koh Phi Phi
  • Thaise mensen het leuk vinden om toeristen op te jagen (fast, fast! take up, take up!)
  • Alles same same but different is
  • Uit verschillende buckets drinken echt niet goed voor je is
  • De naam Jolijn voor Engelstaligen gelijk staat aan de vraag What's your name? en Jo dus enorme moeite heeft met zichzelf voorstellen.
  • Mensen denken dat Jo hen in de maling neemt met haar naam
  • Een yoghurt lemon shake in Thailand nooit met yoghurt is
  • Je altijd moet inchecken voor bus & boot, je een sticker opgeplakt krijgt en daar alsnog niets aan hebt omdat er naar je voucher gevraagd wordt
  • Marieke een stenen bank wilde optillen om 7 uur 's ochtends om indruk te maken op Franse mannen
  • Jo van vermoeidheid Riek beschreef als haar coolleague en dat volgens de Fransen een coole variant van de gewone collega moet zijn :)
  • Wij niet meer bijkwamen toen we midden in de nacht een jongen op de grond in de supermarkt zagen zitten omringd door roze mickey mouse slippers en hij zei dat hij nieuwe flop flips zocht
  • Het helemaal hilarisch werd toen deze na aanschaf veel te klein bleken te zijn
  • Riek noodgedwongen heeft moeten inbreken met een waterfles omdat Jo de sleutel bij zich had en niet in de buurt was.
  • Wij mooie nieuwe termen hebben geleerd van Aussies en Zwitsers > Seal the deal mate! & Let's couple up!

Lees vanaf dinsdag 23 oktober a.s. hier mijn belevenissen in Oz!

Marieke

1. Jo:
    17 oktober 2012
    Haaaa Rico, super mooi!!!! haha! Over een week zit je er gewoon al, zo gaaf!!! Ben nu al benieuwd naar je verhalen!!! Succes met afronden. xxxx
  2. Koen:
    23 oktober 2012
    Heel veel plezier in Australië!

Groetjes,

Koen