Ko Tao, Ko Phangnan, Krabi & Ko Phi Phi

6 januari 2011 - Ko Phi Phi, Thailand

Hoi allemaal!

Allereerst bedankt voor de leuke reacties op het vorige blog en nog de beste wensen voor 2011 (mag dat nog??)! Inmiddels hebben we Ko Tao alweer achter ons gelaten en zitten we op Ko Phi Phi. Een korte terugblik...

Met Oud&Nieuw zijn we naar Ko Phangnan gegaan voor de Full Moon Countdown party!! De avond ervoor was het groot feest op Ko Tao, waar we een geweldig leuke groep mensen hebben ontmoet. We zagen hen weer bij de boot. Super gezellig! Om 13u kwamen we aan, waarna we gelijk een cafe ingedoken zijn. Daar werd een verjaardag gevierd en wij konden gratis aanschuiven voor de bbq. Relaxed! 's Avond zijn we naar het strand gegaan en hebben daar gefeest tot 7u in de ochtend :). Wat een avond! Met fluoriserende verf op onze benen en armen, een bucket onder de arm en een fluoriserende hoed gingen Jolijn en ik 7.30u 's ochtends terug naar Ko Tao. Het was een avond om nooit te vergeten!

1 januari hebben we niet veel gedaan. We hadden wat rust nodig na 24 uur feest :). 2 januari wilden we nog een dagje genieten van het strand, dus we besloten een dag langer op Ko Tao te blijven. Een goede beslissing, want ik werd die dag behoorlijk ziek. Waarschijnlijk een broodje tonijn gegeten wat niet goed was.... Gelukkig ging het de dag erna al beter en hebben we de boot en bus gepakt naar Krabi. Daar zagen we Romina (uit Argentinie) weer. Zij was ook bij de Full Moon Party. Leuk om elkaar weer te zien! Naast de uber schattige aapjes die op een strand bij Krabi te vinden waren was het daar een beetje saai. Wel veel toeristen, maar weinig backpackers. 's Avonds was er weinig te beleven. Een straat was wel druk, maar daar schijnen Westerse mannen Thaise vrouwen op te pikken....niets voor ons dus. Blijft toch een vreemd gezicht moet ik zeggen, die oudere mannen met jonge Thaise vrouwen.

Na een dag hadden we het dus wel gezien in Krabi en hebben we de boot gepakt naar Ko Phi Phi. Romina ging daar al in de ochtend naartoe en heeft toen gelukkig een kamer in een hostel gevonden voor drie personen. Toen wij later in de middag aankwamen was alles namelijk vol!! Ko Phi Phi is erg leuk. Gisteren hebben we een eiland tour gedaan en zijn we o.a. bij Maya Bay geweest, waar de film The Beach is opgenomen! Was top! Ook hebben we daar gesnorkeld. Super mooie gekleurde vissen gezien!! Verder is het hier iedere avond groot feest op het strand. Wij vermaken ons dus prima :).

Op verschillende plekken zie je trouwens foto's van de Tsunami ramp in 2005. Wanneer je hier rondloopt kan je je beter voorstellen wat voor chaos het geweest moet zijn. Al die kleine straatjes, weinig vluchtwegen.... Vanavond gaan we eten bij Ciao Bella. Dit restaurant is als een van de weinige gebouwen niet verwoest door de Tsunami. Een bijzondere plek dus.

Tijd om af te sluiten en te genieten van dit eiland. Het volgende bericht zal waarschijnlijk vanuit Cambodja zijn, daar vliegen we 9 januari naar toe.

Tot gauw!

1. Wybren:
    6 januari 2011
    Hé leuk verhaaltje riek! Nog de beste wensen voor 2011! Binnenkort skypen. Bel me of mail me even wanneer je in de buurt ben van een pc met internet! Veel liefs en succes!
  2. Wouter:
    7 januari 2011
    Nu kappen !
    Mariek, ik wil niet dat je nog meer van dit soort verhalen opschrijft en ook nog aan ons laat lezen. Dit de-motiveert enorm! Ondanks het feit dat mijn O&N best leuk was... lees ik hier echt belachelijk relaxte verhalen. De treinen rijden hier niet op tijd. Het regent. Het is 's ochtends donker als ik wakker moet worden. De griep heerst etc. etc. En jullie daar.... echt te ASO ! Maar goed. Ik ben professioneel genoeg om te zeggen: Geniet er van !!!
  3. Carmen:
    7 januari 2011
    Heej Marieke!

Ciao Bella, mooie naam :-) nog de beste wensen voor 2011 en een liefdevol jaar toegewenst! Smsje goed ontvangen? Wat een fantastische verhalen, zo te horen vermaken jullie je goed! Ben net weer aan het bijkomen van de buikgriep die heel veel Nederlanders onder de 'klamme lappen' houdt ;-) Meid, doe kalm aan en pas goed op :-)

Veel liefs en groetjes oet Twente,

Liefs Carmen
  4. Sha:
    9 januari 2011
    Hi Meiden,

Heerlijk jullie verhalen en top dat jullie bij Ciao Bella gaan eten. Ben ik ook geweest. Vergeet niet het boek te kopen over de Tsunami, dit heeft de eigenaar geschreven en steun je het herstel van Koh Phi Phi mee. Geniet ervan!!

Liefs Sha vanaf Hong Kong Airport!! X
  5. Mevrouw Fok:
    14 mei 2011
    usjes
    evrouw Fokusjwes,evrouw bericht ontvangen, helaas wat gemist. Geniet van je vverhalen
    kusjes
    evrouw Fok